A Deák Erika Galéria legújabb kiállításán az 1986 óta New Yorkban élő magyar származású művész, Böröcz András legújabb munkáit mutatja be. A galéria terét kinetikus szobrok, különleges „könyvemberek” és hatalmas strucctojások foglalják majd el, a közös nevező a pedig a Böröcz művészetében újra és újra visszatérő motívumsor, kalitka, tojás, patkó és kalapács. Az elemek játékos összekapcsolásának eredménye a kalitkába zárt tojás és az onnan épp kitörni vágyó kalapács, a falra szegelt tojás, vagy a véglegesen kinyitva felejtett, újraértelmezett „könyv” abszurditása.
Szobrászati tevékenysége mellet, Böröcz számtalan konceptuális, ironikus performance szereplője. Műveiben szuverén módon ötvöződik egyfajta teoretikus, asszociációs szemléletmód a bravúros formai és technikai megoldásokkal. „Legyen a művészet szegényszagú, barkácsjellegű, olcsó! Szabad, tehát zsarolhatatlan! High tech no, arte povera yes!” – képviseli az Indigó Csoport egykori tagja. Dugók és ceruzák, kenyérbelek és spatulák, tojások és gyufásdobozok alkották annó és alkotják ma is Böröcz műtermi eszköztárának javát. Mindenekelőtt pedig a fa, amelynek virtuózan kézimunkás megfaragása nála becsületbeli ügy és munkaerkölcsi kérdés.
Böröcz András 1956-ban született Budapesten. Számos kiállítása volt Magyarországon, New Yorkban, Johannesburgban és Európa több nagyvárosában. Művei megtalálhatók a legfontosabb hazai és nemzetközi köz- és magángyűjteményben.
2012. 06. 29. - 2012. 07. 29.